Quiltwerkgroep Quiltwerkgroep

De Quiltwerkgroep van de wijkgemeente Noach heeft de afgelopen jaren quilts gemaakt voor een kindertehuis in Roemenië (via het Noordik).
Ook voor een opvanghuis in Hongarije voor tienermoeders en baby's (help Oost Europa).
Afgelopen jaar zijn 20 quilts gemaakt voor een opvanghuis van kinderen in Roemenië (via de stichting kleine kracht in Hengelo).

We komen de eerste en derde maandagmorgen van de maand bij elkaar van 9.00 uur tot 12.00 uur in de kerkenraadskamer. Wilt u een keer komen kijken, dan bent u van harte welkom. Misschien vindt u het zo leuk , dat u ons groepje komt versterken.
Het enige wat u moet kunnen is naden stikken naast het naaivoetje van de naaimachine. U mag ons natuurlijk ook steunen met een geldelijke bijdrage.
Wanneer u naaimachinegaren over heeft.... wij zijn er erg blij mee.
Ook de tussenvulling (fiberfil) moeten we kopen. Verder werken we met gekregen katoenen lapjes. Katoenen kinderstofjes zijn altijd welkom.
Contactpersonen zijn Emma Jansen( tel.862910) en Mieke van Bart(tel. 473273) emailadres: miekevanbart@gmail.com

Een aantal quilters overhandigden quilts aan de vertegenwoordigers van de
stichting Help Oost Europa, aan de Ootmarsumsestraat.
Rond 16 juni 2014 ging dit transport naar Miskolc in Hongarije.
De quilts zijn bestemd voor een opvanghuis voor tienermoeders met hun kinderen.