zondag 7 mei 2023

7 mei
2023:    5e Paaszondag                                   Kleur: wit  Aanvang 10.00 uur.

Diensten in NOACH worden uitgezonden via       https://kerkdienstgemist.nl/stations/1088/events
Voorganger: ds. C. Koole                                        Dienstdoend ambtsdrager: Agnes Tabak
Orgel: Frank den Bakker i.s.m. Together               Lector: Sonja Warnar
Schriftlezing: 1e lezing: Handelingen 6 : 1 -  7      2e lezing: Johannes 14: 1- 12
De collecten: 7 mei KiA Noodhulp, Oekraïne: Kerk voor de samenleving
Door de jarenlange economische crisis in Oekraïne hadden al veel inwoners grote moeite om de eindjes aan elkaar te knopen, maar de grootschalige oorlog zette alles op zijn kop. Kerken in Oekraïne schieten te hulp en zijn een toevluchtsoord voor ontheemden en slachtoffers van de oorlog. Al jaren stimuleert partnerorganisatie UEP lokale kerken om sociale initiatieven te ontplooien in eigen dorp of stad. Dat werkt: deze gemeenschappen maken het verschil voor iedereen die hulp nodig heeft.

Bloemen: De bloemengroet gaat naar de heer G. Briene en de heer F. van der Elst.

Bedankt !
Hartelijk dank voor de bloemen die ik kreeg i.v.m. mijn 80e verjaardag vanuit de NOACH-gemeente,
ook voor de mooie kaarten met felicitaties en bemoedigende teksten van de gemeenteleden.
Kees van 't Hoog.

Dankbaar is Sacha Franken voor het prachtige bloemstuk dat ze mocht ontvangen met daarnaast nog een heleboel kaarten met de beste wensen. Heel hartelijk dank. Ze hoopt a.s. maandag weer naar huis te mogen en dan start een revalidatietraject bij ’t Roessingh.

Meeleven:. Na een geslaagde schouderoperatie op 3 mei, mocht mw. Gees Heuseveldt-Van Til op 5 mei weer terug naar haar huis.

Verhuizing: mevr. A. Ybema, Slot 65 (Koningshoek) is verhuisd naar De Koppel, Brouwerijstraat 1, Het Hospice Kamer 218.

5 mei:   mevr. C.A. Hemmink-Schoonebeek
16 mei: dhr. E. Horst

Aan tafel:
Velen van u zullen weten dat het mij elk jaar weer een grote eer is om de Paaskaars te overhandigen aan een gemeentelid, op voordracht van de kerkenraad. Immers, de Paaskaars brandt als symbool van het licht van Christus bij het wel en wee van de gemeente en mag beschouwd worden als een liefdevolle groet van de gemeente. Dat overhandigen liep het afgelopen jaar een beetje anders door de regelmatige corona-beperkingen. In de dienst of via de livestream heb u mee kunnen maken dat de Paaskaars 2022 kortgeleden overhandigd is aan Frank den Bakker. Maar ook de Paaskaars 2021 wachtte nog op een nieuw onderkomen omdat deze kaars nog niet eerder was uitgereikt. Dat is deze week gebeurd en ik vond het fijn om deze kaars te mogen bezorgen bij Jolanda Voorzee en kinderen. Jolanda is meerdere malen getroffen door een nare coronabesmetting en is nu alweer bijna een jaar patiënt long-covid. Een aandoening die je machteloos maakt omdat er tot heden geen medicijn voor bestaat.  Ze was verrast toen ik op een ochtend met kaars voor haar deur stond en ze bleek er heel blij mee te zijn. Eigenlijk zelfs een diepe, nooit uitgesproken wens kwam zo maar binnen. Het was een mooi emotioneel moment. Jolanda zal de kaars met enige regelmaat branden op momenten die voor haar en haar kinderen waardevol en betekenisvol zijn. Ik mag namens haar de gemeente heel hartelijk bedanken. Juist deze kaars is zo betekenisvol omdat Jolanda samen met Henriet tijdens hoogtij Corona zo dikwijls heeft mogen zingen tijdens de diensten. En uitgerekend deze “coronakaars” staat nu in haar huiskamer, uitstralend het Licht van Christus. Hoe mooi kan het soms zijn.
Een liefdevolle groet voor u allen.
Rob Franken

11 mei                       AK
14 mei                       geen dienst in NOACH, wel diensten in Pniël en de Bleek.

Lentewandeling
Ook dit jaar organiseert de activiteitencommissie weer een lentewandeling. Zet u de datum alvast in uw agenda? Die datum is: zondag 4 juni a.s.
Na de kerkdienst zullen we samen lunchen en daarna start de wandeling. Verdere info volgt.

Gezamenlijke jeugdwerk op 7 mei in de Grote Kerk en op 4 juni in NOACH
De gezamenlijke kindernevendienst wordt voorbereid en geleid door leiding van de kindernevendienst van De Bleek en Pniël samen. Zo sluiten we met de kindernevendienst aan bij de proef van gezamenlijke jeugdkerk op de eerste zondagen van de maand. Ook de jeugdkerk is gezamenlijk: voorbereid en geleid door leiding van de Grote Kerk en De Bleek. Welkom aan gezinnen en kinderen en jongeren in alle leeftijden!
Parkeerplaats achter NOACH tijdelijk niet bereikbaar i.v.m. werkzaamheden (8 t/m  17 mei) . Van de gemeente Almelo ontvingen we het bericht dat in de periode van 8 mei tot 17 mei er gewerkt wordt aan de Stins waardoor de parkeerplaats achter NOACH tijdelijk niet bereikbaar is. Tijdens de werkzaamheden wordt een deel van de Stins afgesloten voor verkeer. Het gaat om het deel vanaf de Grovestins tot aan de Binnenhof. Het winkelcentrum en bijbehorende parkeerterrein zijn in deze periode vanaf het Binnenhof en Havezathe wel bereikbaar. Onze seniorenuitstap valt in deze periode n.l. dinsdag 16 mei. Er zal waarschijnlijk dan een andere instapplek gevonden moeten worden. Zodra hierover meer bekend is, zult u op de hoogte gehouden worden.

Predikant: Tijdelijk predikant: ds. J. A. Wegerif, tel. 0548769007 of 0648245607, ds.wegerif@xs4all.nl
Geestelijk verzorgster: Tieska Knotter, tel. 861589, t.knotter@xs4all.nl
Scribaat: scriba.noach@pga-almelo.nl
Coördinator bloemengroet en kostersteam: Susan van Harlingen, tel. 06-10319096, d.vanharlingen@kpnmail.nl