zondag 14 mei 2023

2023:    6e Paaszondag                       Kleur: wit

Er is géén dienst in NOACH, wel in de Pniël en in de Bleek (aanvang 10 uur)

De collecten: KiA Binnenlands diaconaat Kerk-zijn met en voor elkaar
Als kerken diaconaal betrokken zijn op hun wijk, verandert er niet alleen wat in de levens van mensen in de knel, maar ook in de geloofsgemeenschap zelf. Kerk in Actie begeleidt en ondersteunt kerken in heel Nederland bij hun taak om van betekenis te zijn in hun omgeving. Een mooi voorbeeld is Assen. Door het organiseren van diners en workshops gaat het diaconale initiatief ‘Assen bloeit’ armoede en eenzaamheid te lijf, en groeit ook de onderlinge verbinding.

Bloemen: De bloemen van NOACH gaan, met een hartelijke groet en goede wensen naar:
de heer Bospoort en naar mevr. D. Kuipers-Middag.
Bedankt: Hartelijk dank voor het mooie bloemboeket i.v.m. het feit dat het even wat minder goed met mij ging. Een fijne blijk van meeleven.
Vriendelijke groet.
Gerrit Briene

Ontvangen giften vanuit de gemeente en door gemeenteleden aangereikt:
dhr. Rob Franken € 20,00 vanuit het Meulenbeld, mw. A. Schaap € 50,00 vanuit Friso en € 15,00 verjaardagfonds. Alle gulle gevers van harte bedankt voor uw bijdrage, namens de penningmeester PGA NOACH, Dick van Harlingen.

Meeleven: In het ZGT zijn opgenomen mw. D. Kuipers-Middag en de heer E. Ham.
Beiden zij inmiddels geopereerd en herstellende. Waarschijnlijk mag de heer E. Ham volgende week naar het Meulenbeld.

90+: 19 mei:  dhr. J. H. G. Looms

Aan tafel
In een wereld van oplopende spanningen en oorlogen in meerdere continenten zijn er toch ook momenten van blijdschap en mogen de klokken geluid worden. 5 mei is zo’n dag en ook onze eigen SCHeL klonk al vroeg in de blije ochtend met dank aan Susan. Klikt u eens op deze link:  https://www.pga-noach.nl/aanstaande_zondag
Heerlijke klanken in een vrij land. Net als toen in 1945. Die klokken luidden overal in Nederland en die vreugdeklanken wensen we de hele wereld toe. Op 4 juni houden we onze traditionele lentewandeling compleet met een lekkere lunch. Op die zondag zijn de Pniël en de Grote Kerk gesloten en de gemeenteleden uit die kerken die voornemens zijn om onze dienst bij te wonen gaan we ook uitnodigen voor die lentewandeling met lunch. Leek ons een mooi moment om de onderlinge contacten te verstevigen.
In de AK-vergadering van deze week was ook een afvaardiging aanwezig van het bouwteam “bronnen” ( identiteit en vieringen). Henriët en André waren er ook bij vanuit dat team. In bespreking was een voorstel om na de zomer een blok van enkele weken te besteden aan de verschillende inspiratiebronnen: denk aan Taizé, aan een ADA-viering, aan een confessionele viering, een oecumenische viering, een muzikale viering, enz. Steeds zijn daarbij 2 kerken open en 2 kerken dicht. Dat plan is positief ontvangen en zal nu worden voorgelegd aan de wijkkerkenraden. U hoort er spoedig meer van.
Een liefdevolle groet aan u allen, Rob Franken

• Volgende week donderdag, 18 mei, Hemelvaartsdag, wordt in de Grote Kerk een morgengebed gehouden. Deze viering, geleid door dominee Wiert Sarolea, begint om NEGEN uur en niet zoals abusievelijk gemeld in Kwintet om tien uur. Na het morgengebed wordt samen koffie gedronken in De Schouw.
  • Abusievelijk stond de kerkenraadsvergadering gepland op 18 mei, maar deze vergadering komt te vervallen vanwege Hemelvaartsdag.
  • 4 juni kindernevendienst PGA en lentewandeling annex lunch.
Lentewandeling 2023
De activiteitencommissie heeft het al aangekondigd: We gaan weer samen wandelen.
Heeft u 4 juni 2023 al in uw agenda genoteerd?
Programma van de dag: 10.00 uur Kerkdienst. Na afloop van de dienst drinken we samen koffie/thee/limonade. Zodra de voorbereidingen gedaan zijn gaan we lunchen.
Aansluitend vertrek naar het startpunt van de wandeling. Er is een mooie wandeling uitgezet met
tussendoor een kleine versnapering. De kosten zijn € 10,00 p.p. waarbij kinderen tot 12 jaar gratis zijn.
De aanmeldingsformulieren liggen vanaf 7 mei gereed bij de ingangen van de kerkzaal.
Ook kunt zich via e-mail opgeven: acnoachalmelo@gmail.com
We hopen weer op een grote opkomst.
De Activiteitencommissie.

Seniorentocht 16 mei
Voor allen die bij NOACH instappen!
Zoals u in de afgelopen zondagsbrief hebt kunnen lezen is de Stins afgesloten. We moeten dinsdag dus uitwijken naar een andere plek bij de kerk om in te stappen.
We verzamelen daarom bij de hoofdingang van het wijkcentrum!  Parkeren kan op de parkeerplaats van het winkelcentrum.
We kijken er naar uit om u dan te zien.

Soberheidsactie 2023
De diaconie heeft een brief van het “Jeugdfonds Almelo” ontvangen! Hierin worden we als wijkgemeente NOACH bedankt voor de gift die ze van onze wijkgemeente NOACH mochten ontvangen.
Bij deze dragen we hun dank aan u over.
NOACH wijkdiaconie

Predikant: Tijdelijk predikant: ds. J. A. Wegerif, tel. 0548769007 of 0648245607, ds.wegerif@xs4all.nl
Geestelijk verzorgster: Tieska Knotter, tel. 861589, t.knotter@xs4all.nl
Scribaat: scriba.noach@pga-almelo.nl