zondag 4 juni 2023

4 juni 2023   -Zondag Trinitatis                    Kleur: groen         Aanvang 10.00 uur.

Diensten in NOACH worden uitgezonden via  https://kerkdienstgemist.nl/stations/1088/events
Voorganger: da. M.(Marianne) Benard-Boertjes   Dienstdoend ambtsdrager: Inge Baarssen
Orgel/piano: Frank den Bakker   Lector: Sander Veenstra
Schriftlezing: O.T.: Exodus 34: 4 - 9   N.T.: Matteüs 28: 16 – 20

Lentewandeling: Na de kerkdienst zullen we samen lunchen en daarna start de wandeling.

De collecten: • 4 juni  CvD , kerkradio/Kerkdienstgemist
Voor gemeenteleden en belangstellenden, die niet in staat zijn of liever niet naar de kerk gaan is er de kerkradio/kerk­tv. Met de huidige techniek kan men de dienst/uitvaart direct of op een later tijdstip volgen via eigen computer, tablet of met een eenvoudig te bedienen luisterapparaat dat op leenbasis beschikbaar is. Hierdoor blijft men betrokken bij wat er in de eigen wijkkerk gebeurt. Het CvD betaalt de abonnementskosten..

Uitnodiging voor de Jeugdkerk van de PGA
Zondag 4 juni in NOACH Binnenhof 53, 7608 KH (bij winkelcentrum Schelfhorst)
Op zondag 4 juni houden we de vierde Jeugdkerk van de wijkgemeenten van de PGA. De Jeugdkerk is bedoeld voor jongeren vanaf klas 1 van de middelbare school tot een jaar of 20-25.
Om 10 uur begint de dienst. Het idee is om eerst een paar minuten de kerkdienst te volgen en daarna gaan we met z’n allen naar een aparte ruimte. Je kan dus gewoon de kerk in lopen en een plekje zoeken. Buiten wacht ook wel iemand van de jeugdleiding als je het wat lastig vindt om zo’n vreemde kerk in te lopen. Op deze manier is de Jeugdkerk niet meer in een heel klein groepje en hopen we meer jongeren te ontmoeten. We willen op een gezellige manier samen met jullie in gesprek over de verhalen in de bijbel, maar we willen ook stil staan bij wat jullie bezig houdt. En natuurlijk zorgen we voor wat te drinken en iets lekkers.
NB: Ook op 16 juli (in de Grote Kerk) en 17 september (startzondag) zal er gezamenlijke kindernevendienst aangeboden worden, voorbereid door leiding van meerdere wijken.
De jeugdkerkleiding (Aafke Hagens, Adriande Uspessij, Marco van Houttum en Nico Knol)

Bloemen: De bloemen gaan met een hartelijke groet en goede wensen naar mevr. M. v.d. Weijer, Hackfort 1 en naar mevr. C. Schurink, Horstlaan, tijdelijk in het Meulenbelt..

Meeleven:. Mevr. T. v.d. Berg-Peddemors, hoopt dat ze, na 9 maanden ziekenhuis en Meulenbelt, komende maandag 5 juni weer naar huis te kan.

Kroonjarigen:   zaterdag 10 juni: dhr.R.J.de Vries.
90-Plus:  dinsdag 6 juni: Mevr. W Hellema-Bakker.

Aan tafel:
In de agenda ziet u staan dat we de laatste 2 vergaderingen van moderamen en kerkenraad gepland hebben voordat het zomerreces gaat beginnen. Er staan diverse LEOB-onderwerpen op de agenda. Zoals de vieringen van onze gezamenlijke geloofsbronnen in oktober en november. Maar ook bijvoorbeeld een voorstel vanuit de AK om verder door te groeien naar die ene gemeente met die ene kerkenraad en met een strak maar wisselend patroon van kerk open en kerk dicht. Ik heb u daar vaker voor uitgenodigd maar als u voor een van deze bijeenkomsten aandachtspunten wil inbrengen, maak vooral van de gelegenheid gebruik. Enkelen hebben dat al gedaan door te vragen naar een dienst waarin we het Heilig Avondmaal weer eens met elkaar kunnen vieren. Er is al uitgezocht of er op korte termijn een geschikte datum te vinden is, dat lijkt het geval en eerst in het moderamen praten we daarover verder. De werkgroep Eredienst heeft samen met ds Johan Wegerif uitvoerig over het HA gesproken en daar komt vast een hele mooie dienst uit voort. U hoort dat spoedig.  Maar zo kunnen er best ook nog andere onderwerpen zijn die voor u belangrijk zijn en weet u uitgenodigd, leg ze op ons bord. Voor u allen, een liefdevolle groet, Rob Franken

Bedankt: Lieve mensen, langs deze weg wil ik iedereen bedanken voor zijn/haar medeleven na het overlijden van mijn partner Jan. Bijna 16 jaar waren we samen, het waren jaren met een gouden randje.
Ondanks verdriet om zijn heengaan ben ik dankbaar voor hoe het was tussen ons en ook dat zijn lijden nu voorbij is.
Het voelt als een warme deken om me heen, al die lieve telefoontjes, kaartjes en appjes, die er bij me binnen kwamen, het waren er heel véél!  En velen hebben ook voor mij gebeden. Ik voel me  gesterkt door dat alles!
Warme dankbare groet, Corry  Wiggers.

Jihlava en Strizov : We hadden het genoegen een week lang met 'onze' Blahoslav en zijn vrouw te mogen rondtrekken door Nederland. Namens Jan en Jana Kerkovsky en de gemeenteleden uit Jihlava en Strizov krijgen we de hartelijke groeten voor onze wijkgemeente NOACH!!
Harry en Jenny

Agenda:
Dinsdag           6 juni                        moderamen
Donderdag      8 juni                        AK
Zondag           11 juni            geen dienst in NOACH wel in de andere 3 kerken
Donderdag     15 juni                       (wijk)kerkenraad

Voor uw giften en collecte bijdragen: Wijkkas NOACH: NL73 RABO 0301 3434 03 t.n.v. Protestantse Gemeente Almelo (graag het doel vermelden)
  • Collecte Diaconie: NL51 RABO 0301 3037 38.
Mailadres voor inzending van kopij: zondagsbrief.noach@pga-almelo.nl     Website: www.pga-noach.nl