11 juni 2023

11 juni 2023 - 1e Zondag na Trinitatis       Kleur: groen

geen dienst in NOACH wel in de andere 3 kerken:
De Bleek: ds. S. Hiemstra     Pniël: da. R.L.M. Venema-v.d. Berg     Grote Kerk: da. A.T. de Vries
Diensten in NOACH worden uitgezonden via  https://kerkdienstgemist.nl/stations/1088/events
(daar vindt u ook de diensten van vorige weken)

De collecten: • 11 juni Diaconie: doel zelf te bepalen door wijkdiaconie
De opbrengst van deze collecte kan besteed worden naar inzicht van de wijkdiaconie. Een unieke gelegenheid om het werk van de diaconie in de eigen wijk te ondersteunen of een project waar de wijk bij betrokken is!

Bloemen: De bloemen van NOACH gaan met een hartelijke groet en goede wensen naar mevr. G. Dijkstra, zij is inmiddels weer thuisgekomen vanuit het ziekenhuis, en naar mevr. A. van Splunter, mogelijk komt zij in de loop van zaterdag 10 juni toch naar huis..

Heel veel dank
voor het grote aantal kaarten, bloemen en goede wensen die ik mocht ontvangen bij gelegenheid van mijn 103de  verjaardag. Daarnaast werd ik toegezongen op mijn balkon op de 7de verdieping en een dag later nog eens tijdens de koffie in NOACH. Om stil van te worden. En dan zingen ze, “nog vele jaren….”, dat moeten we natuurlijk maar afwachten. Maar iedereen heel hartelijk dank en wie weet, “tot volgend jaar”. Mevr. Kingma.

Kroonjarige:  maandag 12 juni, mevr. A.Louws-Schreuder.

Aan tafel:
Vorige week schreef ik al dat er vragen zijn binnengekomen over de viering van het Heilig Avondmaal. Gemeenteleden kijken er naar uit. In het moderamen van afgelopen dinsdag hebben we daarover een besluit kunnen nemen en wel voor de dienst van 25 juni a.s.. Voorganger is dan ds. Johan Wegerif en we hebben natuurlijk vooraf moeten checken of er voldoende ambtsdragers beschikbaar zouden kunnen zijn in deze vakantietijd. En dat bleek het geval. Dus deze dienst kunt u alvast noteren.

Wat een mooie dienst mochten we afgelopen week in  de kerk beleven. Een volle kerk, veel jeugd in de kerk en ook enkele kinderen voor de kindernevendienst. En Frank gooide alle remmen los in zijn vertolking op de vleugel van die bulderende wind. Ook werd een ingetogen In Memoriam gelezen van een gemeentelid van de Grote Kerk, een mooi moment. Donderdagavond was er een AK-vergadering. Nagedacht is over de vraag hoe we  geleidelijk toe kunnen groeien naar 1 kerkenraad op 1 januari 2025 en kunnen we vermoedelijk in september een verzamel document verwachten over de financiële stand van zaken. Ik kijk daar erg naar uit omdat het gesprek daarover voor mij de afrondende discussie en conclusie vormt. Mogen we dan vaststellen  dat hoop, verwachting en werkelijkheid dicht bij elkaar liggen? Dat zou mooi zijn. Ik laat u weten of dat het geval is of niet. Tenslotte is aandacht gevraagd voor de startzondag. Ongelukkigerwijze is het conceptprogramma al gepubliceerd in een van de zondagsbrieven en dat kan de bedoeling natuurlijk niet zijn. Gevraagd wordt aan het ministerie van predikanten om de plannen via de scriba’s te delen met kerkenraden en gemeenten.
Voor u allen, een liefdevolle groet, Rob Franken

Agenda:
  Donderdag    15 juni             (wijk)kerkenraad
  Zondag          25 juni             viering Heilig Avondmaal in NOACH

Tijdelijk predikant: ds. J. A. Wegerif, tel. 0548769007 of 0648245607, ds.wegerif@xs4all.nl
  • Collecte Diaconie: NL51 RABO 0301 3037 38.
Mailadres voor inzending van kopij: zondagsbrief.noach@pga-almelo.nl     Website: www.pga-noach.nl