18 juni 2023

18 juni 2023   -2e zondag na drie-eenheid        Kleur: WIT    Aanvang 10.00 uur.

Diensten in NOACH worden uitgezonden via  https://kerkdienstgemist.nl/stations/1088/events
Voorganger: Jeanne Willems-Hammink   Dienstdoend ambtsdrager: Frida Wessels
Orgel: Ineke Kobes   Lector: Doortje Dijkstra
Schriftlezing: O.T.: Ezechiël 34: 1-16   N.T.: Mattheus 9:35 – 10:15

De collecten: •18 juni CvD, instellingen plaatselijk
Het CvD ondersteunt organisaties, die actief zijn op sociaal en maatschappelijk terrein in Almelo. Als voorbeeld kan genoemd worden de Stichting Boodschappenmand, die mensen in acute financiële problemen helpt met boodschappenpakketten. Andere voorbeelden van plaatselijke instellingen zijn Schuldhulpmaatje en Stichting Present. Maar denk ook aan de vrijwilligers die gevangenen in de Karelskamp begeleiden, zoals St. Next en Exodus..

Bloemen: De bloemen gaan met een hartelijke groet en goede wensen naar dhr. en mevr. Godeke, Marktgravenweg 5, zij zijn 60 jaar getrouwd en naar dhr. en mevr. Baarssen, Kloosterhoeksweg 4 in Wierden, zij zijn 50 jaar getrouwd.

Overleden:. 13 juni is overleden de heer Jacob Hemmink, op de leeftijd van 74 jaar. Op 21 juni vindt de uitvaart in besloten kring plaats. Er is gelegenheid om te condoleren op dinsdag 20 juni van 19.15 uur tot 19.30 uur in het Uitvaarthuis Twente, Twentelaan 26 te Almelo. Volgende week zal tijdens de dienst het in memoriam gelezen worden. Op de rouwkaart stond de tekst: "Dat is het evangelie: bij God komen en niet bang hoeven zijn. Laten we juist nu bruggenbouwers zijn, mensen met elkaar blijven verbinden. Want alleen als je niet bang bent voor de overkant, kun je er een brug naar toe bouwen”. Wij wensen allen die met Jacob  Hemmink verbonden zijn, Gods steun en kracht toe. Wilt u een kaartje sturen, het correspondentieadres is Jan Janslaan 7, 7602 VZ Almelo.

Kroonjarigen:  woensdag 21 juni: mevr. H Lelieveld-Castelijn.

Verhuisbericht:
Mevr. H. de Feijter-Kenbeek, Martenastate 14, gaat verhuizen. Dank voor al die mooie jaren in onze wijkgemeente NOACH en we wensen je Gods zegen in je nieuwe woonplaats.
En
Annelies Klumpers is verhuisd naar De Hofkamp in Almelo. Adres: Franciscanessenhof 69, 7607 ZB Almelo. We zijn blij dat ze nu dichterbij is en een nieuwe start kan maken met de revalidatie. Haar nieren zijn wel een punt van zorg. Inmiddels is ze ook begonnen met de dialyse,  3x per week naar het ziekenhuis.

Aan tafel:
Vorige week deed ik u verslag van de vergadering van de AK, deze week enkele impressies vanuit onze eigen kerkenraad van afgelopen donderdag.
Er lag een uitgebreide agenda voor door het niet doorgaan van onze mei vergadering wegens Hemelvaartsdag. Toch wisten we ons er in bijna 2 uur geanimeerde en geïnspireerde discussie doorheen te werken. We spraken over de invoering van de Appostel app, een nieuwe manier van collecteren. We zoeken naar een geschikt moment om de gemeente hierover te informeren. Die voorlichting hebben wij eerder in de kerkenraad al gehad. Ook spraken we over het geleidelijk toegroeien naar 1 kerkenraad  per 1 januari 2025. Welke verstandige tussenstappen kunnen we in dat proces nemen. In het verlengde daarvan kregen we verslag vanuit het bouwteam diaconaat en pastoraat over de voortgezette discussie over de 4 vleugels van PGA nieuwe stijl in Almelo. Aan de voorzitters van de wijkgemeenten is gevraagd om een “dienstregeling” voor “kerken open en dicht” voor de periode na de startzondag tot einde van het jaar en vervolgens ook voor heel 2024. Fijn voor iedereen om te weten hoe die dienstregeling er uitziet. U hoort het zodra gereed. Tot hier toe, volgende week vertel ik u over nog enkele andere punten die aan de orde kwamen.
Een zomerse groet deze keer aan u allen. Gaat u nog weg, kom goed thuis. Blijft u thuis, geniet ervan. Rob Franken Voor u allen, een liefdevolle groet, Rob Franken

Agenda:
In de dienst van 25 juni met voorganger ds Johan Wegerif zal het Heilig Avondmaal worden gevierd.

Tijdelijk predikant: ds. J. A. Wegerif, tel. 0548769007 of 0648245607, ds.wegerif@xs4all.nl
Voor uw giften en collecte bijdragen: Wijkkas NOACH: NL73 RABO 0301 3434 03 t.n.v. Protestantse Gemeente Almelo (graag het doel vermelden). Collecte Diaconie: NL51 RABO 0301 3037 38.
Mailadres voor inzending van kopij: zondagsbrief.noach@pga-almelo.nl     Website: www.pga-noach.nl