30 juli 2023

30 juli 2023     6e zondag van de zomer            Kleur: groen   Aanvang: 10.00 uur
Diensten in NOACH worden uitgezonden via https://kerkdienstgemist.nl/stations/1088/events

Voorganger: ds. Siebe Hiemstra                         Dienstdoend ambtsdrager: Nannie Dalmeijer

Orgel/piano: Jos Keijzer                                      Lector: Rosalinda van Loon
Schriftlezing: O.T.: Wijsheid 12: 13a + 16-19   N.T.: Mattheüs 13: 24-30 + 36-43

De collecten: CvD, kerkradio/kerkdienstgemist.
Voor gemeenteleden en belangstellenden, die niet in staat zijn of liever niet naar de kerk gaan is er de kerkradio/kerktv. Met de huidige techniek kan men de dienst/uitvaart direct of op een later tijdstip volgen via eigen computer, tablet of met een eenvoudig te bedienen luisterapparaat dat op leenbasis beschikbaar is. Hierdoor blijft men betrokken bij wat er in de eigen wijkkerk gebeurt. Het CvD betaalt de abonnementskosten.

Bloemen: De bloemen gaan met een hartelijke groet en goede wensen naar:
Dhr. J. Keijzer  en naar dhr. R. Aarninkhof.
Bloemengroet van de Bleek
De bloemen gaan deze zondag met onze hartelijke groeten en meeleven naar Gerrit ter Keurs.

Meeleven:
30 juli Mevr. C.J.K. Wiggers-Schinkel.
31 juli E. Ham.
1 aug.  Mevr. S. van Harlingen-Vriesema.

Wijziging dienst 3 september
In Kwintet heeft u kunnen lezen dat in de dienst van 3 september in NOACH voorgaat da. Prins-van den Bosch uit Daarle. Echter, wij kregen bericht dat zij en haar echtgenoot beroepen zijn in Ermelo en al druk aan het verhuizen zijn. We zijn blij dat mevr. Fien Venema desgevraagd deze dienst kan verzorgen.

Mededeling achteraf
Ook goed om te weten is dat afgelopen donderdag een viering van het HA in kleine kring heeft plaatsgevonden in Eugeria. In de zondagse eredienst is het om medische redenen niet mogelijk om een viering van het HA voor allen te doen. Dus is voor deze mooie tussenoplossing gekozen. Een enkele zieke bewoner heeft zelfs het HA op de eigen kamer mogen vieren.

Programma startzondag 17 september
Er wordt hard gewerkt aan een gezamenlijke startzondag op 17 september, door mensen van al onze verschillende wijken samen. Inmiddels is het programma bekend en te vinden op de website (link naar de website van je eigen wijkgemeente, naar de pagina waar het programma te vinden is)
Het is een duiventil programma, wat betekent dat je kunt in- en uitvliegen wanneer je wilt. En wie de hele dag mee wil doen is ook van harte welkom.
Houd de dag alvast vrij!
We zoeken voor startzondag 'koekenbakkers' die zelf wat lekkers bakken voor bij de koffie. In september komen we daar op terug!
We hopen dat het een dag wordt van inspiratie en ontmoeting.

Agenda:
6 augustus               Geen dienst in NOACH maar een gezamenlijke dienst in de Bleek.
6 september            Vergadering coördinatoren.
17 september          Gezamenlijke startzondag 4 wijkgemeenten.

Zomersluiting kerkelijk bureau
In verband met de vakanties van de medewerkers van het kerkelijk bureau is er niemand aanwezig van maandag 24 juli t/m vrijdag 4 augustus. Vanaf dinsdag 8 augustus zijn we weer te bereiken per telefoon en per mail.

Tijdelijk predikant: ds. J. A. Wegerif, tel. 0548769007 of 0648245607, ds.wegerif@xs4all.nl
Voor uw giften en collecte bijdragen: Wijkkas NOACH: NL73 RABO 0301 3434 03 t.n.v. Protestantse Gemeente Almelo (graag het doel vermelden)
  • Collecte Diaconie: NL51 RABO 0301 3037 38.
Mailadres voor inzending van kopij: zondagsbrief.noach@pga-almelo.nl     Website: www.pga-noach.nl