zondag 6 augustus 2023

6 augustus 2023: 7e zondag van de zomer – kleur: groen

Er is geen dienst in NOACH.

• Wél in de Bleek (ds. M.T. Montagne) en in de Grote Kerk (ds. Dick van Bart)
Diensten in NOACH worden uitgezonden via  https://kerkdienstgemist.nl/stations/1088/events

De collecten: CvD, Ouderenwerk
De diaconie-collecte is deze zondag bestemd voor het ouderenwerk. Dit werk omvat bijvoorbeeld een diaconale bijdrage aan de jaarlijkse bustocht, vanuit de wijkkerken voor ouderen, aan de seniorenmiddagen of aan de ouderensoos. Jaarlijks wordt er rondom de oogstdienst een presentje gegeven aan ouderen. Tevens wordt financiële hulp aan ouderen gegeven die zich opgeven voor de Twenteweek in  ‘Nieuw Hydepark’ en de kosten zelf niet (geheel) kunnen dragen..

Bloemen: De bloemen gaan met een hartelijke groet en goede wensen naar mevr. H. v.d. Bosch, Groene Bruglaan en naar mevr. A. Wongsoikromo.

Overleden: Wij moeten melding maken van het overlijden van mevrouw Buitenhuis. De laatste jaren verbleef zij in Eugeria maar zij bleef zich zeer verbonden voelen met de NOACH gemeente. Op de kaart staat de mooie en veelzeggende tekst:
                                                    De Heer is mijn herder
Er is gelegenheid tot condoleren en afscheid nemen op maandag 7 augustus van 11:00 tot 11:15 uur in de NOACH kerk, Binnenhof 53, 7608 KH te Almelo. Om 11:30 uur vindt daar ook de afscheidsdienst plaats. Na afloop is er gelegenheid om samen na te praten met een kopje koffie of thee. De crematie vindt aansluitend plaats in besloten kring.
Het correspondentieadres is Cato Elderinklaan 1, 7602 VR Almelo.

Kroonjarigen:  vandaag, zondag 6 augustus: mevr. R. Kosters-Spang, dinsdag 8 augustus dhr, B.G. Schurink en zaterdag 12 augustus mevr. H.J. ten Hoeve-Schelfhorst.
Vorige week is onvermeld gebleven dat dhr. Ham, Groene Bruglaan, 100 jaar is geworden. Mooie mijlpaal, die we toch nog even met u delen.

Bedankje: Heel veel dank voor de prachtige bloemen, kaarten en app-berichtjes die ik van velen mocht
ontvangen voor mijn 75e verjaardag. Lieve groet, Susan.

Boodschappenmand.: Afgelopen zondag heb ik 10 potten jam ontvangen, gemaakt door ds. Siebe Hiemstra. Ik heb ze alle verkocht voor € 2,00 per stuk, het totaalbedrag van € 20,00 overgemaakt naar de Boodschappenmand.

Zondag 17 september, gezamenlijke startzondag PGA,
    Woensdag 6 september overleg coördinatoren.

Tijdelijk predikant: ds. J. A. Wegerif, tel. 0548769007 of 0648245607, ds.wegerif@xs4all.nl
Voor uw giften en collecte bijdragen: Wijkkas NOACH: NL73 RABO 0301 3434 03 t.n.v. Protestantse Gemeente Almelo (graag het doel vermelden)   Het banknr. voor Collecte Diaconie: NL51 RABO 0301 3037 38.
Mailadres voor inzending van kopij: zondagsbrief.noach@pga-almelo.nl