zondag 1 oktober 2023

Zondag 1 oktober 2023:                     Kleur: groen

Er is a.s. zondag geen dienst in NOACH, wel in de Pniëlkerk met ds. Johan Wegerif en in de Bleek met da. Monica Schwarz.

De collecten: PKN, Israëlzondag, Kerk en Israël onopgeefbaar verbonden
Voor de Protestantse Kerk is de relatie met het Joodse volk een wezenlijk onderdeel van de eigen identiteit. Daarom bezinnen we ons op de joodse wortels van ons geloof en bevorderen we het gesprek tussen joden en christenen. Ook staan we op tegen antisemitisme. In Nederland rusten we predikanten en gemeenten toe op het gebied van de relatie met het volk Israël. In Israël steunen we onder andere het werk van Nes Ammim, een internationale christelijke gemeenschap.

Bloemen: De bloemen gaan met een hartelijke groet en goede wensen naar mevr. A. van Splunter en naar mevr. H. Westenberg..

Bedankt.
Hierbij willen Thea en ik de NOACH-gemeente bedanken voor de bloemen die wij mochten ontvangen n.a.v. de viering van ons 40-jarig huwelijksjubileum.
Een hartelijke groet,
Thea en Roel Bootsma.

Langs deze weg wil ik hartelijk bedanken voor het mooie bloemstukje dat ik afgelopen zondag vanuit de wijkgemeente heb gekregen. Tevens voor alle lieve kaarten die ik van verschillende mensen heb ontvangen.
Sonja Warnar-van’t Verlaat.

Jarigen:
90+:
2 oktober: mevr. M. Hazelhoff- van Nieuwenhoven
5 oktober: mevr, F. E. Derks - Wilting

Meeleven
Deze week hebt u via een extra zondagsbrief kennis kunnen nemen van het overlijden van Marianne Keijzer. We wensen Jos, hun kinderen en kleinkinderen alle kracht en sterkte toe om dit verdriet te dragen en uiteindelijk om te zetten in een levend boek van mooie herinneringen. Moge God jullie dragen en troosten.
Rob Franken

Zondag 1 oktober is er jong- en oud-zondag in De Bleek met gezamenlijke kindernevendienst en jeugdkerk. Het thema is: Een mijl in mijn schoenen. Zouden er daarom schoenendozen in de kerk staan? En wie zijn die mensen die schoenen komen brengen? Het lijkt wel of ze uit een bijbelverhaal gelopen zijn ….  Alle kinderen en jongeren van harte welkom!
De volgende jong- en oud-zondagen zijn:
zondag 5 november in NOACH, om 16.30 bij een speciale zangdienst
zondag 3 december in Pniël

3 oktober     moderamen
3 oktober     financiële commissie
5 oktober     AK
11 oktober   Ambtsdrager vergadering PGA
1 november Vesper en aansluitend gemeenteavond

Gaat u mee
Deze week was er een overleg tussen de wijkvoorzitters en het bouwteam Bronnen en ook de preekroostermakers. De afspraak is gemaakt dat het Bronnen team met nieuwe voorstellen komt om ook in 2024 voort te gaan op de weg van bronvieringen. De eerste van die vieringen staan voor de deur, letterlijk want dit weekend al. NOACH en de Grote Kerk zijn dit “Bronnen-weekend” gesloten. In Pniël is er een modern oecumenische viering met ds Johan Wegerif en in de Bleek een viering rondom het begrip creativiteit met da Monica Schwarz.. Ook is afgesproken dat we deze vieringen samen met de gemeente gaan evalueren. Wij gaan dat binnen NOACH doen op woensdag 1 november zoals we gewend zijn, aansluitend aan de Vesper van die avond.        In de komende AK vergadering komen volgens de agenda nu ook de voorstellen op tafel inzake de exploitatie en de afspraken die daarover gemaakt kunnen worden met derden. In de vorige vergadering was er inzage in een raming van de investeringen, nu komt onderhoud en beheer aan de orde. Hiermee kan wellicht het hele plaatje worden afgerond.  We gaan het zien.
Een liefdevolle groet aan u allen,
Rob Franken

Eet u ook gezellig mee?
De activiteitencommissie van NOACH heeft weer een moment geprikt om op zondagmiddag  5november  samen te eten. Afgelopen voorjaar hebben we enthousiaste reacties gehad toen we een Indische maaltijd hadden geserveerd. Vandaar dat we nu op herhaling gaan.
Op zondag 5 november 2023, na de zangdienst, zal de Indische Koempoelan weer
voor ons koken. We zullen samen gaan genieten van mooie Indische gerechten.  U komt toch ook?
Na de zangdienst om 18.00 uur zullen we aan tafel gaan.  Kosten: €12,50 incl. drankjes.
Aanmeldingsbriefjes liggen vanaf 1 oktober 2023 op de tafel in de hal van de kerkzaal. U kunt zich opgeven tot 24 okt. Ook kunt u zich via e-mail opgeven: acnoachalmelo@gmail.com
De activiteitencommissie.