12 november 2023

Zondag 12 november 2023:         Kleur: groen
Aanvang van de dienst is 10.00 uur.
Diensten in NOACH worden uitgezonden van   https://kerkdienstgemist.nl/stations/1088/events
Voorganger: ds Egbert van Houwelingen                                              Lector: Doortje Dijkstra
Orgel/piano:
Schriftlezingen: O.T.: Spreuken 8 :1 – 11, 22 – 36  N.T.: Matteüs 25 : 14  -  30
Na de dienst drinken we samen koffie in de centrale hal
De collecten: KiA Libanon, Kansen voor jongeren in achterstandswijk
In Bourj Hammoud, een overbevolkte en arme wijk in Beiroet, zijn de problemen niet te overzien. Gebrek aan goed onderwijs, werkloosheid en geweld ontnemen jongeren die er wonen elk perspectief op een betere toekomst. Kerk in Actie steunt het werk van jongerencentrum Manara in Beiroet. Kwetsbare tieners krijgen er huiswerkbegeleiding, examentraining, psychosociale hulp en vaktrainingen. Daarnaast kunnen ze elkaar in ontspannen sfeer ontmoeten tijdens een partijtje tafelvoetbal of airhockey.

Bloemen: De bloemen gaan met een hartelijke groet en goede wensen naar Mw. B. Kist,  en naar mw. Wietmarchen,  Zij verblijft tijdelijk in de revalidatie afd. Eugeria.
Kroonjarige.
13 - 11 Mevr.F.Meijer - Dommelen

Meeleven: Mw. T. v.d. Berg-Peddemors, mocht gelukkig weer naar haar huis terugkeren, na een verblijf in het ziekenhuis.

Bedankje.
Graag wil ik de gemeenteleden NOACH hartelijk bedanken voor de bloemengroet(en) die ik de afgelopen maanden heb mogen ontvangen.
Nog 4 weken te gaan en dan mag ik hopelijk weer beginnen te lopen. Nogmaals allen hartelijk dank.  Ank van Splunter-de Kroon.

Van uw Diaconie
Dankdag en “de Boodschappenmand”.
Ivm Dankdag hebben we extra aandacht gevraagd voor de boodschappenmand.
Het was geweldig om te zien hoeveel mensen bijgedragen hebben! Dat betreft zowel de collectes alsook de “boodschappen”. Namens de betrokkenen onze hartelijke dank.
Verder willen we iedereen bedanken die de “Dankdagattenties” bezorgd hebben.

Bijbelse dagboeken
Evenals andere jaren is er voor de senioren, 70 jaar en ouder, weer een Bijbels dagboek beschikbaar.
Wilt u een Bijbels dagboek? Dan moet u zich hiervoor aanmelden!
Aanmelden kan, bij mij. Via de mail: h.voortman11@kpnplanet.nl of telefonisch 06-30782570
of bij één van de collega diakenen!
De boekjes worden (eind) december bij u thuis bezorgd!

N.B. Denkt u aan de seniorenmiddag 14 november!

Agenda NOACH
23 november kerkenraad NOACH

Bericht van de AK/CvK
De jaarrekening 2022 van de Protestantse Gemeente Almelo is gereed. Deze is besproken in het college van kerkrentmeesters en ter goedkeuring voorgelegd aan de AK. Vervolgens heeft  de algemene kerkenraad de jaarrekening besproken en goedgekeurd. De jaarrekening ligt tot 25  november 2023 ter inzage voor gemeente leden. U kunt de jaarrekening vinden op de website www.pga-almelo.nl,  onder kopje ‘over ons’,  doorklikken naar ‘leden- en financiële overzichten’.
Voor vragen over en/of opmerkingen naar aanleiding van de jaarrekening kunt u zich richten tot de scriba college van kerkrentmeesters: scriba.cvk@pga-almelo.nl
 Jan van Marle, Voorzitter College van Kerkrentmeesters

Het is nog maar begin november en toch vraag ik alvast uw aandacht voor een dienst op de laatste zondag van het jaar, onze traditionele Top 2000 viering. Een viering rondom het moderne lied en veelal anders vorm gegeven als de overige diensten. Voel u niet alleen uitgenodigd, vanzelfsprekend natuurlijk, maar voel u ook vrij om een lied of gedicht voor te dragen. Soms maken liederen zoveel indruk dat je melodie en tekst jarenlang bij je draagt, als een mooi ervarings- of herinneringsmoment. Schroom niet het ons te melden en dat lied voor te dragen. Het thema dit jaar is breed geïnterpreteerd, “gaat u mee”? Dat kan veel inhouden, een reis, een nieuwe stap in ieders leven, meegaan betekent veelal ook een afscheid van iets dat je achter laat, maar mogelijk ook nieuwsgierigheid naar dat nieuwe, maar ook keuzes maken, enz. Alle reacties gaarne naar rob.ch.franken@gmail.com. Leuk om te vertellen dat de eerste voordracht al binnen is, kortom wie volgt?
Een liefdevolle groet aan u allen, Rob Franken

Verkoop kerst-, wens- en felicitatiekaarten Stg. Help Oost Europa (SHOE)
Inmiddels een traditie geworden: de verkoop van handgemaakte kerst-, wens- en felicitatiekaarten bij NOACH. Op zondagmorgen 12 november zal er in de centrale hal een verkooptafel ingericht zijn en verkopen de dames Ada en Cathalijne Hoornweg de door hen zelf gemaakte kaarten. De opbrengst hiervan komt volledig ten goede aan het werk van Stg. Help Oost Europa. Zie voor actuele voorbeelden onze website www.helpoosteuropa.nl. Ook vindt u daar meer informatie over het werk van de stichting. Namens SHOE: Dinant Pas

Gloria-tjes  -  dienst Kerstavond 2023.
Wie bij de gemeenteavond was op 1 november j.l., herinnert zich vast dat ds. Wegerif iets vertelde over GLORIA-TJES.
Gloria-tjes, gloriamomenten…
Ik denk dat de meesten van ons ze wel kennen: zo’n moment in je leven dat alles “klopte”, momenten van grote blijdschap, van dankbaarheid, van verbondenheid, puur geluk….
Wij, als voorbereiders van de dienst op kerstavond, zouden het mooi vinden als u zo’n moment van gloria in uw leven kort op papier wilt zetten.
We gaan daar dan iets mee doen in die dienst.
Hoe, in welke vorm we dat zullen doen, weten we nog niet precies.
Dat ligt er ook een beetje aan hoeveel reacties we krijgen.
Duidelijk mag zijn dat we uw privacy garanderen. We zullen geen namen noemen en u mag dan ook uw bijdrage naamloos in de daartoe bestemde doos doen.
Plan is dat we een doos bij de ingang van de kerk zullen zetten waarin u uw bijdrage kunt aanleveren.
Die doos die zal er staan op de zondagen 3 en 10 december.
Van harte nodigen wij u/jou uit om iets op papier te zetten.
Dank alvast daarvoor!
De voorbereidingsgroep van de Kerstavonddienst