17 december 2023

Zondag 17 december 2023:  3e zondag van de Advent      Kleur: roze
Aanvang van de dienst: 10.00 uur
Diensten in NOACH worden uitgezonden van   https://kerkdienstgemist.nl/stations/1088/events

Voorganger: Da. Trudi Lambers Heerspink                  Dienstdoend ambtsdrager: Hermans Voortman
Organist:      Frank den Bakker                                Lector: Rosalinda van Loon
Lezing:         Een gedicht van Karel Eijkman naar aanleiding van Genesis 15:5

De collecten: KiA Binnenlandsdiaconaat.

Meeleven
Bloemen: De bloemen gaan met een hartelijke groet en goede wensen naar: mevr. A. Luchtenburg
 en naar mevr. C. Kaptein.

Mevr. R. van ’t Hoog is opgenomen in het ZGT te Almelo.
Mevr. M. van Bart mocht het ZGT gelukkig weer verlaten en verder thuis herstellen.
Mevr. C. Kaptein  en mevr. A. Luchtenburg1 zijn door een val aan huis gekluisterd.

Kroonjarige:
21 dec.: Dhr. H.A. van der Meer.
24 dec.: Dhr. P.A. Capelle.
90+ Jarige:
18 dec.: Mevr. J.H. Geurkink-Vreeman.

Lieve mensen,
Mieke is inmiddels weer thuis. Gaat redelijk. Weer kracht in het been. Loopt nog wel voor de zekerheid met een rollator. Ze is nog wel wat vergeetachtig. Dank voor alle kaarten, bloemen en aandacht.
Mieke en Dick van Bart.

Diaconie
Laatste herinnering ivm Bijbelse dagboeken
Evenals andere jaren is er voor de senioren, 70 jaar en ouder, weer een Bijbels dagboek beschikbaar.
Wilt u een Bijbels dagboek? Dan moet u zich hiervoor aanmelden!
Via de mail: h.voortman11@kpnplanet.nl of telefonisch 06-30782570 of bij één van de collega diakenen! De boekjes worden bij u thuis bezorgd!

Gloria-tjes  -  dienst Kerstavond 2023.
Zondag 17 december heeft u nog eenmaal een kans om uw gloriaatje in het doosje in de kerk te doen.
U weet wel….: Gloria-tjes, gloriamomenten… Ik denk dat de meesten van ons ze wel kennen: zo’n moment in je leven dat alles “klopte”, momenten van grote blijdschap, van dankbaarheid, van verbondenheid, puur geluk…. Wij zouden het mooi vinden als u zo’n moment van gloria in uw leven kort op papier wilt zetten. We gaan daar dan iets mee doen in die dienst. Hoe, in welke vorm we dat zullen doen, weten we nog niet precies. Dat ligt er ook een beetje aan hoeveel reacties we krijgen.
Duidelijk mag zijn dat we uw privacy garanderen. We zullen geen namen noemen en u mag dan ook uw bijdrage naamloos in de daartoe bestemd doosje doen. Bij beide ingangen van de kerkzaal staan identieke doosjes, met sterretjes erop. Daarin kunt u uw bijdrage leggen. Bij de doosjes liggen kaartjes. U kunt dus ter plekke iets op een kaartje schrijven. Van harte nodigen wij u/jou uit om iets op papier te zetten.
Dank alvast daarvoor! De voorbereidingsgroep van de Kerstavonddienst.

Van de bloemengroep.
Op deze derde zondag mag er al iets zichtbaar worden van het Licht dat komt. We hebben de kleur roze toegevoegd, zowel bij de kaarsen als bij het kunstwerk op de muur. De letter Beth zegt ons dat we een dak boven ons hoofd hebben, een steun in de rug en in deze periode van advent uitzicht op het Kind in de kribbe. In de dienst wordt het derde couplet van het gedicht gelezen.
Advent
Advent is onderweg zijn                                   Advent is geduldig wachten
advent is op die lange weg zijn                         zonder de moed op te geven.
van verwachting naar vervulling,                     Advent is je eigen leegte
van droom naar werkelijkheid.                         weer vol laten stromen.

Advent is verlangen
naar ontwapenende nieuwheid,
naar verfrissend leven
dat opborrelt uit de bron.

Agenda NOACH
In december geen kerkenraad NOACH.

Rollades
Vergeet u het niet??!! Ophalen: 21 december tussen 14.00 en 17.00 uur aan de Vissedijk 40A, hoek Rengelinkstraat, in de garage. Uitsluitend onder contante betaling.

Aankondiging WINTERWANDELING  2024
Op zondag 4 februari 2024 zal de activiteitencommissie van wijkgemeente NOACH weer de winterwandeling organiseren. Na afloop van de dienst drinken wij koffie/thee/limonade met zelfgemaakte lekkernijen in De Schelf. Bakt u ook wat? Dit kunt u aangeven op het aanmeldingsstrookje.
Rond 12 uur vertrekken we naar het startpunt van de wandeling. Er is een gevarieerde wandeling uitgezet met tussendoor een kleine versnapering. Neem zelf uw lunch mee als dat nodig is.
Natuurlijk zal dan ook het gebruikelijke stamppottenbuffet na afloop van de wandeling niet ontbreken. Het stamppot buffet is inclusief 2 drankjes. De kosten zijn € 10,00 p.p. waarbij kinderen tot 12 jaar gratis zijn. De  aanmeldingsformulieren liggen vanaf 7 januari 2024 gereed bij de ingangen van de kerkzaal.
We hopen evenals vorige jaren weer op een grote opkomst.
De Activiteitencommissie.

Lichtjestocht
Nog 17 dagen en dan is het alweer kerst, een periode waarop we mogen uitzien naar de geboorte van Koning Jezus. Als organisatie van de Lichtjestocht hebben we de laatste weken weer wat stappen mogen zetten en zijn we super dankbaar voor de support van diverse Kerken en christenen in Almelo.
Helaas merken we dat we nog niet alle figuranten hebben die we nodig hebben.

We zoeken nog: 1 Profeet; 1 Welkomst dame​; 1 Wijze​; 2 Schriftgeleerden; ​2 Trommelaars​; 2 Soldaten;​
4 Helpers bij het aankleden van figuranten.
U kunt zich aanmelden door een mailtje te sturen naar lichtjestochtalmelo@outlook.com