zondag 21 januari 2024
Zondag 21 januari 2024                                           3e zondag na Epifanie               Kleur: groen

Zondag 21 januari is NOACH gesloten.
Ds. Dick van Bart gaat dan voor in een Oecumenische viering in de St. Jozefkerk, aanvang 10 u
Organist:  Frank den Bakker

Overige diensten:
Grote Kerk: 10.00 uur ds. A. van Houwelingen
De Bleek:     10.00 uur ds. G. J. Lambers – Heerspink
Pniël gesloten

Overzicht komende Bronnendiensten:
Datum                          Vorm                              Kerkgebouw         Predikant
28-01  15 uur                 Zangworkshop           Pniël                      Marjan Klaassen
           17 uur                 Vespers                            Pniël                     Marco Montagne

Bloemen:
De bloemen gaan met een hartelijke groet en goede wensen naar:
mevrouw N. Oude Nijhuis,,
mevrouw J. Meijlof-Doornbos,
en mevrouw. L. Bijenhof, .

25 januari: dhr. H. Op den Dries,

WINTERWANDELING  2024
Op zondag 4 februari 2024 zal de activiteitencommissie van wijkgemeente NOACH weer de winterwandeling organiseren. Na afloop van de dienst drinken wij koffie/thee/limonade met zelfgemaakte lekkernijen in De Schelf. Bakt u ook wat? Dit kunt u aangeven op het aanmeldingsstrookje.
Rond 12 uur vertrekken we naar het startpunt van de wandeling. Er is een gevarieerde wandeling uitgezet met tussendoor een kleine versnapering. Neem zelf uw lunch mee als dat nodig is.
Natuurlijk zal dan ook het gebruikelijke stamppottenbuffet na afloop van de wandeling niet ontbreken. Het stamppot buffet is inclusief 2 drankjes. De kosten zijn € 10,00 p.p. waarbij kinderen tot 12 jaar gratis zijn.  De  aanmeldingsformulieren liggen vanaf 7 januari 2024 gereed bij de ingangen van de kerkzaal NOACH. U kunt zich ook via e-mail aanmelden: acnoachalmelo@gmail.com
We hopen evenals vorige jaren weer op een grote opkomst. Ook gemeenteleden van de andere wijkgemeentes PGA zijn van harte welkom deel te nemen aan deze wandeltocht met stamppottenbuffet.
De Activiteitencommissie NOACH

Kerkbalans
Deze week worden de kerkbalans enveloppen weer opgehaald. Zoals ieder jaar vragen wij u om uw toezegging van een bijdrage voor de PGA (Protestantse Gemeente Almelo). Het instant houden van een levende en actieve kerkgemeenschap kost veel en het is goed als wij met onze bijdrage helpen de kosten te dragen. Laat de lopers niet tevergeefs bij u komen, leg uw antwoordenveloppe met het toezeggingsformulier klaar.  Dat maakt het lopen zoveel aangenamer. Bij voorbaat heel hartelijk dank!

Diensten in Friso en Buurstede
FRISO                   2  februari                   15.00 uur          dhr. Sape Visser
BUURSTEDE       9  februari                   15.00 uur         dhr. Sape Visser
FRISO                   1  maart                       15.00 uur         ds. Dick van Bart
BUURSTEDE       8  maart                       15.00 uur         ds. Dick van Bart
FRISO                   5  april                         15.00 uur         HA ds. Johan Wegerif
BUURSTEDE      12 april                        15.00 uur         HA ds. Johan Wegerif

Deze week was er weer vergadering van de kerkenraad. Mocht u denken dat we daarmee vele uren bezig zijn, dan hebt u het mis. In ruim 1,5 uur zijn we door een stevige agenda heen met heerlijke, geanimeerde discussies. Deze keer spraken we o.a. over een planning van het Heilig Avondmaal in onze diensten en over de voorbereiding van de ontmoetingsbijeenkomsten in de maanden maart en april.  Daarvoor is een kleine werkgroep samengesteld die in februari met voorstellen komt. Natuurlijk hebben we ook alle bijzondere diensten (en dat waren er vele) vanaf de adventstijd, de kerst, de top 2000 en de Bronnendiensten met elkaar geëvalueerd: wat was mooi en geslaagd en op welke momenten waren we wat minder tevreden? Natuurlijk zijn er dan verschillen, wat de een als mooi en dienstbaar benoemt is voor een ander soms dat juist niet. In de discussie komt dat allemaal naar voren en dat is leerzaam en informatief. Uitvoerig is ook stilgestaan bij de gedachte dat het laatste zelfstandige jaar is ingetreden en komt “loslaten en weer opnieuw beginnen” wel heel dichtbij. We gaan ons prepareren op een waardig verloop, ook van de laatste diensten in dit jaar.  Bij gelegenheid van de eerstvolgende gemeenteavond komen we hier zeker op terug.
Een liefdevolle groet namens de hele kerkenraad aan u allen. Rob Franken

Predikant: Tijdelijk predikant: ds. J.A. Wegerif, tel. 0548769007 of 0648245607, ds.wegerif@xs4all.nl  Geestelijk verzorgster: Tieska Knotter, tel. 861589, t.knotter@xs4all.nl

Voor uw giften en collecte bijdragen: Wijkkas NOACH: NL73 RABO 0301 3434 03 t.n.v. Protestantse Gemeente Almelo (graag het doel vermelden). Mailadres voor inzending van kopij: zondagsbrief.noach@pga-almelo.nl  (s.v.p. vóór vrijdag 20:00u). Website: www.pga-noach.nl