11 februari 2024

Zondag 11 februari  2024                                6e zondag na Epifanie               Kleur: groen

Diensten in NOACH worden uitgezonden van https://kerkdienstgemist.nl/stations/1088/events

NOACH, Pniël en De Bleek zijn deze zondag gesloten.

Alle onderstaande vieringen zijn in de Grote Kerk.

09.30 uur Oecumenische viering, voorganger Ds W. Sarolea.
11.00 uur Liturgiegroep ADA viering
19.00 uur  Taizé viering, voorganger H.Veenstra - Looms

De collecten Kerk in Actie - Binnenlands Diaconaat
Nederland - Samen tegen armoede
Armoede is een groeiend probleem in Nederland: een miljoen mensen kan de eindjes nauwelijks aan elkaar knopen. Met de actie Samen tegen armoede staan kerkelijke gemeenten, gefaciliteerd door Kerk in Actie, op tegen armoede in Nederland. De acute nood wordt bestreden door het inzamelen van voedselpakketten voor de voedselbank. Voor de lange termijn werkt Kerk in Actie samen met SchuldHulpMaatje om mensen te helpen uit schulden te komen of te voorkomen dat ze daarin terechtkomen.
De tweede collectie is ten dienste van heel PGA

Bloemen: De bloemengroet gaat met een hartelijke groet en goede wensen naar: Mevrouw H. Runhaar-Hofsink en naar de heer J.H.H. Gijsbers,

16/2: Mevr. M. Burgers-Wolfswinkel,
90+
15/2: Mevr. H.F. Boerman-Riezebos,

Overlijden:
Ons bereikte het verdrietige bericht van het overlijden van de heer D. Kromhof, in de leeftijd van 87 jaar.  De dankdienst voor zijn leven vindt plaats a.s. dinsdag, 13 februari om 13.30 uur in NOACH. Voorganger is da. R. Vedders-Dekker.
Gelegenheid tot condoleren is er op maandagavond , 12 februari van 19.00-19.15 uur in het Uitvaarthuis, Twentelaan 26 in Almelo. Wij wensen zijn familie sterkte toe en Gods  liefdevolle Troost

Dank u wel.
We waren verrast door de mooie bloemen die wij afgelopen zondag van de Noach mochten ontvangen.
Wij willen u allen daar hartelijk voor bedanken.
Groet familie Hammink

Op Weg naar Pasen;     “Ga mee!”
Evenals vorig jaar hebben we als kerkenraad besloten om bij ieder gezin in onze gemeente een 40-dagen kalender te bezorgen. De titel is: “Ga mee” De kalender start op 14 februari (Aswoensdag).
Het is een uitnodiging om samen op pad en op zoek te gaan in deze tijd van bezinning.
Iedere dag heeft een tekst om te overdenken en te bespreken.
Deze kalender is bij een aantal gezinnen al bezorgd maar wordt begin deze week in ieder geval bij u bezorgd.
Naast de overdenkingen staan er ook gedichten, liederen, gespreksvragen en vastentips in.
De veertigdagen tijd wordt ook wel vastentijd genoemd. In de kalender staan ook tips om in deze periode te versoberen.

Om inhoud te geven aan het versoberen organiseren we ieder jaar in deze periode de soberheidsactie. De opbrengst daarvan gaat naar een goed doel. Afgelopen jaren hebben we voor een doel dicht in de buurt gekozen! Dit jaar is dat een project in de Filipijnen.
Volgende week zullen we hier meer informatie over geven.
We hopen dat de kalender “Ga mee” u inspiratie zal geven “Op weg naar Pasen”.
De kerkenraad van NOACH.

13 februari vergadering diaconie
15 februari  kerkenraad

Ontmoetingsavonden in de secties staan op de rol, de eerste data zijn al bekend, wekelijks zullen er meer volgen.
22 februari,  sectie 1,              12.00-14.00 uur   Tieska Knotter, stamppotbuffet in de Trefhoek,
5 maart,        sectie 2,3 en 4,  14.30-16.30  uur, Johan Wegerif,  ten huize van fam. Westerdiep,
19 maart,      sectie 2,3 en 4,  19.30-21.30  uur, Johan Wegerif, ten huize van fam. Bergkamp,
9 april,          sectie 2,3 en 4,  14.30-16.30  uur, Johan Wegerif, ten huize van Gerry Jansen,
10 april,        sectie 11,           19.30 uur,             Nadere gegevens volgen,
10 april,        sectie 2,3  en 4, 19.30 uur,            Johan Wegerif, ten huize van Corry Dijkstra,
15 april,        sectie 9,             14.30-16.30 uur   Johan Wegerif, ten huize van Margriet
                                                                            Slettenhaar,.
Afgelopen week hadden we ons overleg in het moderamen, daarna de vergadering van de AK en komende week komen we als kerkenraad bij elkaar. Er gebeurt veel maar gelukkig niet alleen aan de vergadertafel, integendeel zelfs.. Vorige zondag aansluitend aan de dienst met ds. Borsje werd er gewandeld en weer daarna heerlijk gegeten. In de komende Kwintet zult u enkele foto’s aantreffen welke een prachtig sfeerbeeld weergeven. Mooi om als gemeente ook zo bijeen te zijn. Na afloop en bij vertrek zeiden sommigen, is dit dan de laatste keer?  Misschien wel als gemeente NOACH al weet nog niemand hoe we ons afscheid van de kerk verderop in dit jaar vorm gaan geven. Maar wat we als mooi ervaren hebben als NOACH geven we natuurlijk door aan de nieuwe PGA-gemeente straks. En als de andere wijkgemeenten dat ook doen, kan er een bruisende kerk ontstaan waar veel te doen is, zoals samen wandelen en gezellig een hapje eten en nog veel meer. Dat zou mooi zijn. De komende ontmoetingsavonden zullen ook die sfeer dragen: wat is ons dierbaar en waardevol en willen we graag een plaats geven in de nieuwe gemeente. Mogelijk treft u in deze zondagsbrief al een weergave van de resultaten van kerkbalans. Op het moment dat ik dit schrijf, ken ik de cijfers nog niet. Wel is er een positief beeld te verwachten, zo lijkt het. Wilt u reageren of ons nog een aandachtspunt voor de kerkenraad meegeven, altijd welkom via rob.ch.franken@gmail.com.
Op zondag 11 februari is het een bijzondere Bronnenzondag: een zondag zoals die eruit zou kunnen zien in de Nieuwe PGA in de Nieuwe Grote Kerk. Er zijn die dag 3 vieringen in de Grote Kerk uit drie verschillende bronnen:

Coördinator bloemengroet en kostersteam: Susan van Harlingen, tel. 06-10319096, d.s.harlivrie@kpnmail.nl